Ruben
Beheerder Elektrische Veiligheid
Techniek
Als beheerder elektrische veiligheid ben ik verantwoordelijk voor de veiligheid van elektrische installaties, zoals trams en metro’s. Daarnaast zorg ik dat we voldoen aan de wet- en regelgeving op het gebied van elektrische veiligheid.
Mijn werk vindt voornamelijk achter de schermen plaats en is daardoor niet direct zichtbaar, maar wel heel belangrijk. Het is mijn taak om ervoor te zorgen we reizigers veilig kunnen vervoeren en dat onze monteurs een veilige werkplek hebben.
Kantoor en op de werkvloer
Ik ontwikkel het beleid voor elektrische veiligheid en controleer of werkbeschrijvingen voldoen aan dit beleid. Als er nieuwe installaties of railvoertuigen aangeschaft worden, haak ik aan voor de elektrische veiligheid. Ook zorg ik ervoor dat iedereen die mogelijk met elektrisch gevaar te maken kan krijgen, een opleiding krijgt en hiervoor aangewezen wordt.
Daarnaast ben ik elke week aanwezig in de werkplaatsen van tram en metro. Hier ga ik in gesprek met monteurs en teamleiders over hun werk. De laatste anderhalf jaar is het beleid aangepast. Er wordt nu nog gestructureerder en veiliger gewerkt dan we al deden. Omdat we in deze overgangsfase zitten, maakt het mijn dag helemaal goed als ik collega’s op deze nieuwe manier zie werken. Het is fijn dat ik in mijn functie voldoende tijd en ruimte krijg om aandacht te besteden aan alles wat hiervoor nodig is.”
Mix van mensen en techniek
Ik heb ruim 18 jaar gewerkt bij een landelijk vervoersbedrijf. Mijn laatste functie als engineer was echt een kantoorbaan en daar miste ik iets in. Ik wilde meer contact met mensen en ben daarom twee jaar geleden overgestapt naar GVB. Nu bestaat mijn werk uit een mix van mensen en techniek; iets wat mij heel goed bevalt.
Kleinschalig
Ik ben een geboren en getogen Amsterdammer. Daarom sprak GVB mij aan, want GVB hoort bij Amsterdam. Op mijn afdeling Railmaterieel werken zo’n 250 collega’s. Het is een fijne groep collega’s om mee te werken en een goede afspiegeling van de diversiteit in de stad. We hebben korte lijntjes met elkaar, ook naar het management. In de toekomst zou ik graag breder willen werken. Gelukkig heeft GVB genoeg uitdagende mogelijkheden.
Meer verhalen lezen?
Onno
Assetmanager Tram“Ik zeg altijd: ‘De tram rijdt en het spoor slijt’. Ik heb dus genoeg werk” ... Lees meer
Eva
Maintenance EngineerMijn ultieme doel is om de werkzaamheden voor de monteurs zo prettig en makkelijk mogelijk te ... Lees meer
Elisa
Hoofd Railmaterieel“Wij doen al het onderhoud aan onze metro’s en trams in huis” ... Lees meer
GVB Job Alert
Wil je op de hoogte gehouden worden van onze nieuwste vacatures?
Ontvang onze Job Alert