Noa
Noa

Maintenance Engineer

Techniek

“Je ziet jouw advies terug op straat. Dat vind ik echt tof”

Nadat Noa klaar was met zijn studie Civiele Techniek aan de TU delft ging hij aan de slag als maintenance engineer bij ons. “Mijn afstudeeropdracht had ik ook bij GVB gedaan, dus ik kende de organisatie al een beetje. Ik werk voor het Railinfrabedrijf (RIB) in Diemen. Wij verzorgen het onderhoud en beheer van alle metro- en tramrails in Amsterdam. Er werken monteurs, lassers, slijpers, assetmanagers, uitvoerders en nog veel meer collega’s. Allemaal zorgen we vanuit onze eigen expertise dat reizigers kunnen rekenen op goed ov.”

“Je voegt echt waarde toe met je werk”

Noa vervolgt: “In Nederland zijn gewend aan goed werkend openbaar vervoer. Pas als het ov niet meer rijdt, bijvoorbeeld bij een zware sneeuwstorm, realiseren mensen zich ineens hoe belangrijk dat is. En dat begint bij goed onderhouden tram- en metrorails zodat er überhaupt gereden kan worden. Ik vind het mooi dat ik daar met mijn werk een bijdrage aan kan leveren.”

Met data belasting tramwissels onderzoeken

Noa: “Ik onderzoek hoe groot de belasting van de wissels is van de trams. De belasting zegt iets over hoe veel en hoe ingrijpend onderhoud je moet plegen. Het is net als met een auto. Je hebt groot en klein onderhoud. Dat hebben wij ook. Ik onderzoek dat met zelf geschreven computerscripts. Vervolgens werk ik dat uit in een onderhoudsadvies en dat bespreek ik weer met de assetmanager.

Bewust niet gekozen voor een adviesbureau

“Ik heb bewust voor een operationele organisatie, zoals GVB gekozen. Werken bij een adviesbureau had niet direct mijn voorkeur. Dan onderzoek je een probleem en adviseer je en dan stopt het. Bij GVB bespreek ik het met de collega’s die het werk ook gaan uitvoeren. Dat vind ik echt een toegevoegde waarde. Je ziet je werk, je advies letterlijk terug op straat.”

GVB Job Alert

GVB-metro_73A9187

Wil je op de hoogte gehouden worden van onze nieuwste vacatures?

Ontvang onze Job Alert
GVB-metro_73A9187