Patrick
Service & Sales Specialist
Service en Veiligheid
Als klein jongetje mocht ik weleens met een familielid van mij mee die trambestuurder was. Toen ik opgroeide, wilde ik dat ook heel graag worden. Naarmate ik ouder werd, begon ik te twijfelen of het wel bij mij paste. Ik vind het verkeer best wel spannend. Je moet overal ogen en oren hebben. Ik denk dat ik daar zenuwachtig van word. Maar toen ontdekte ik wat GVB nog meer te bieden had. Ik zag de vacature voor service & tickets medewerker voorbijkomen en daar werd ik meteen enthousiast van. Het idee van service verlenen aan reizigers en ook nog eens voor GVB werken sprak me meteen aan.
Het is een pluspunt als je meerdere talen spreekt
Ik ben begonnen als loketmedewerker voor Service & Tickets. Dat betekende werken op verschillende stations, zoals Noord, Bijlmer, Zuid en Centraal. Elke dag was ik op een andere locatie te vinden. Wat zo leuk is, is dat elk station een ander publiek trekt. Op Centraal Station heb je veel te maken met toeristen. Ze willen vaak weten waar ze naartoe moeten en ik help ze op weg met behulp van een kaart. Daarvoor is het belangrijk dat ik Engels spreek. Het is natuurlijk een pluspunt als je meerdere talen beheerst. Ikzelf spreek bijvoorbeeld vloeiend Duits, omdat een deel van mijn familie Duits is.
Je maakt iemands dag
Eens kwam er een Oostenrijkse dame naar mijn balie. Ze was helemaal van slag, want het was haar eerste keer in Amsterdam en ze wist niet meer waar ze naartoe moest. Ik heb haar geholpen en toen zei ze: “God heeft een engel in de vorm van jou gestuurd.” Ik zei al, ‘dat moet u niet zeggen hoor, straks ga ik nog naast mijn schoenen lopen’, haha. Ze ging helemaal blij weer op pad. Je maakt iemands dag! Het is altijd fijn om reizigers goed te helpen, of het nu gaat om hulp bij een ov-chipkaart of om de weg te wijzen. Ik word heel vrolijk van mijn werk.
Service & sales specialist
Daarnaast hebben we een heel leuk team. De sfeer is heel erg goed. We kunnen rollen over de grond van het lachen, maar natuurlijk zijn we ook heel serieus als dat nodig is.
Sinds kort werk ik als service & sales specialist. Een of twee keer per week werk ik op de klantenservice en de rest van de tijd zitten we bij de balie. Ik ben gespecialiseerd in zowel Klantenservice als Service & Tickets. Het leuke is dat je van beide afdelingen de processen kent en de kennis hiervan hebt. Waardoor je de klant nog beter van dienst kan zijn. Je hoeft hier nooit stil te staan. Je kan je altijd blijven doorontwikkelen!
Meer verhalen lezen?
Tessa
Handhaver“De variatie en het snelle schakelen geven mij veel werkplezier” ... Lees meer
Roy
Handhaver“Het is belangrijk dat je het hoofd koel houdt” ... Lees meer
Ronald
Senior medewerker Toezicht & Service“Het is aan onze medewerkers om de reizigers op Koningsdag goed te begeleiden” ... Lees meer
GVB Job Alert
Wil je op de hoogte gehouden worden van onze nieuwste vacatures?
Ontvang onze Job Alert